کد خبر: ۶۲۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۹
با حضور جمعی از مقامات کشوری در صفا دشت؛ 

خطوط مکانیزه تولیدی در صنایع پیشرفته موتورهای الکتریکی افتتاح شد 

خط تولید جدید سایت جنرال کب پارس روز گذشته با حضور جمعی از مقامات کشوری و لشکری برگزار  شد. 

به گزارش خبرنگار خودروکار -  فعالیت شرکت جنرال کب پارس از سال ۱۳۸۶ در زمینه تولید موتورهای خنک‌کننده خودرو با همکاری جنرال کب ایتالیا آغاز شد و سرانجام در سال ۱۳۹۵ بعد از خرید کامل سهام شرکت توسط هلدینگ رایزکو این مجموعه توانست سبد محصولات خود را به تولید همه موتورهای الکتریکی و سیستم‌های وابسته در خودرو توسعه دهد. 


با گذشت نزدیک به دو دهه از آغاز فعالیت این سایت هم اکنون در سالی که با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده، هلدینگ رایزکو گام بلند صنعت در راه‌اندازی خطوط مکانیزه تولیدی و ورود به فاز جدید توسعه صنعتی در صنایع پیشرفته موتورهای الکتریکی کشور را برداشت. 


با آغاز به کار خط تولید جدید سایت جنرال کب پارس علاوه بر افزایش داخلی‌سازی تولیدات، این مجموعه به یکی از بزرگترین مجموعه‌های قطعه‌سازی کشور در زمینه موتورهای الکتریکی تبدیل شده و برای بیش از ۴۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

خطوط مکانیزه تولیدی در صنایع پیشرفته موتورهای الکتریکی افتتاح شد سهم بخش خصوصی در اقتصاد به ۱۲.۷ درصد کاهش یافت 
حمیدرضا صمدی ،ریس هیات مدیره هلدینگ رایرکو در این مراسم با اشاره به افتتاح سه خط تولید جدید، این نقطه را شروع جریانی جدید برای توسعه و پیشرفت اعلام و اظهار کرد: در تاریخ ۸ آبان سال ۸۸ تعهدی مبنی بر افتتاح ۸ پروژه در هرسال در هلدینگ رایزکو با هدف ارتقا و رشد خانواده رایزکو مطرح شد که تا به امروز محقق شده است.
وی با تاکید بر این که در دنیا و دهه ای زندگی می کنیم که تولید با مشکلات و سختی های بسیاری همراه است، افزود: در حال حاضر تولیدکنندگان با موانعی نظیر کمبود منابع مالی،نوسانات اقتصادی، تحریم ها و صدها مسائل خارجی و داخلی دست به گریبانند و با تمام سختی ها از حرکت و تلاش باز نمی ایستند.

خطوط مکانیزه تولیدی در صنایع پیشرفته موتورهای الکتریکی افتتاح شد 

خطوط مکانیزه تولیدی در صنایع پیشرفته موتورهای الکتریکی افتتاح شد 
صمدی گفت: داستان سفر تولید به ویژه در تحریم ها، قصه، غصه پر دردی است که رهبر معظم انقلاب از سال ۶۸ آن را یادآور شدند و در ۱۵ سال گذشته بطور متوالی نام و شعار سال، مزین به امر تولید و اشتغال شد تا جایی که کارآفرینان به سرداران این جنگ و نبرد مثال زدنی تبدیل شدند . سرداران و سربازانی که تمام وجود خود را برای برپا نگاه داشتن  جبهه تولید گذاشته و برای حفظ مام وطن و صنعت، از همه خانواده و سلامتی خود گذشته اند . 
وی با بیان این که بر خلاف منویات و راهنمایی رهبری و تذکرات ویژه ایشان در زمینه حمایت تولید و اشتغال آمارها از امر دیگری حکایت دارد، تصریح کرد: سهم بخش خصوصی واقعی در دولت هشتم از ۳۱ درصد به ۱۲.۷ درصد در پایان دولت سیزدهم رسیده و متاسفانه بانگاه مچ گیری، بجای دست گیری، انگیزه بخش خصوصی واقعی روز به روز کاهش یافته و از ترس اشتباه در دیکته بسیاری از فعالان در ابتدای حرکت از رنج و ترس غلط،تصمیم به عدم نگارش دیکته و ترک صحنه کرده اند . 

خطوط مکانیزه تولیدی در صنایع پیشرفته موتورهای الکتریکی افتتاح شد 
رییس هیات مدیره هلدینگ رایزکو با اشاره به شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم اظهار کرد:
در فراز بیانات رهبری در گام دوم انقلاب می توان به خلق دانش، کار و تولید ثروت توجه کرد زیرا اگر حرکت و اشتغال نباشد، جامعه مریض است و به طور قطع دولت به این موضوع آگاه است جایی که اکنون ایستاده ایم،  نتیجه چند دهه برداشت های اشتباه از فرامین رهبری بوده چرا که همواره انتخاب آسان ترین و کوتاهترین راه، یعنی صرف درآمدهای هنگفت نفتی و سیاست های ضد تولیدی پیش گرفته شده و در عمل به کشوری مصرفی و وابسته به درآمد نفتی تبدیل شده ایم .
صمدی با بیان این که نظام های سرکوب تولید و قیمت گذاری دستوری در هیچ کجای دنیا پاسخ نداده و در کشور ما نیز غیر از دوران جنگ، نتیجه ای بس نامطلوب داشته است، اظهار کرد: امید است دولت از تاریخ دهه های گذشته تجربه لازم را اندوخته باشد و مسیر تولید و حذف دخالت و قرارگیری در جایگاه بایسته سیاست گذاری کلان و نظارت را همچون همان راهی که کشورهای توسعه یافته چون چین، مالزی،کره و سوئد در پیش گرفته اند را در پیش گیرد. 

خطوط مکانیزه تولیدی در صنایع پیشرفته موتورهای الکتریکی افتتاح شد 
وی تاکید کرد: افتتاح این خطوط تولیدی جدید، گامی کوچک در مسیر پویایی و نوآوری است چرا که در خانواده رایزکو نه تنها به تکنولوژی روز می اندیشیم ، بلکه به ارزش های انسانی و کارگروهی نیز بها داده ایم. 
واگذاری شرکت های تحت اختیار دولت به بخش خصوصی 
شهرام دبیری اسکویی، معاون حقوقی رییس جمهور
نیز در ادامه این مراسم با اشاره به ضرورت حذف تصدی گری دولت اظهار کرد: دولت باید ناظر و سیاستگذار باشد اما در سال های گذشته با اقدامات اشتباه این روند صورت نگرفته و بانک ها به جای حمایت از تولید در ازای پرداخت عدم پرداخت بدهی ها تبدیل به سهامدار شرکت های تولیدی شده اند.

خطوط مکانیزه تولیدی در صنایع پیشرفته موتورهای الکتریکی افتتاح شد 


وی با تاکید بر واگذاری این دسته از شرکت ها به بخش خصوصی گفت: در حال حاضر دچار روزمرگی شده ایم و نیاز به یک کار تحولی و بنیادین احساس می شود بنابراین لازم است دولت با سیاست گذاری و حمایت از بخش خصوصی، بروکراسی و روند صدور مجوز را کاهش دهد.
دبیری افزود: در حال حاضر روند معکوس بوده و صدور مجوز کار دشواری بوده و بعد از صدور مجوز نظارتی صورت نمی گیرد که نیازمند اصلاح این روند هستیم در این میان وظیفه دولت، فراهم سازی زیرساخت ها است.
به گفته معاون پارلمانی رییس جمهور،یکی از مهم ترین اقداماتی که در دستور کار رییس جمهور قرار دارد، تلاش برای کاهش تحریم ها با هدف فراهم شدن زمینه صادرات و نقل و انتقال ارز است تا در نهایت شاهد تولید با کیفیت باشیم. در این راستا دولت به دنبال آن است تا شرکت های تحت اختیار خود را با توجه به درخواست های موجود به بخش خصوصی واگذار کند. 

خطوط مکانیزه تولیدی در صنایع پیشرفته موتورهای الکتریکی افتتاح شد 
بخش خصوصی قوی با کاهش تصدی گری دولت 
علیرضا فخاری نطامی، استاندار تهران در این مراسم با بیان این که کاهش تصدی گری دولت منجر به قوت بخش بخش خصوصی می شود، گفت: برای نجات کشور باید به بخش خصوصی توجه کنیم این در حالیست که هم اکنون استانداردها در این زمینه رعایت نمی شود.

خطوط مکانیزه تولیدی در صنایع پیشرفته موتورهای الکتریکی افتتاح شد 
وی با اشاره به سهم ۳۷ درصدی تهران در GDP کشور اظهار کرد: در حال حاضر ۵۲ درصد از شرکت های دانش بنیان در تهران مستقر هستند و ۵۰ درصد از مالیات جذب شده نیز از تهران بوده که نشان از اهمیت این استان در اقتصاد کشور دارد‌.
فخاری بر همفکری دولت با بخش خصوصی و تنظیم روابط دولت با این بخش تاکید و تصریح کرد: با وجود همه این مشکلات شاهدیم در برخی از موارد در لبه دانش بوده و با توسعه سرمایه گذاری و دانش فرصت استفاده از نیروهای مجرب فراهم شده است.

خطوط مکانیزه تولیدی در صنایع پیشرفته موتورهای الکتریکی افتتاح شد خطوط مکانیزه تولیدی در صنایع پیشرفته موتورهای الکتریکی افتتاح شد خطوط مکانیزه تولیدی در صنایع پیشرفته موتورهای الکتریکی افتتاح شد خطوط مکانیزه تولیدی در صنایع پیشرفته موتورهای الکتریکی افتتاح شد خطوط مکانیزه تولیدی در صنایع پیشرفته موتورهای الکتریکی افتتاح شد 

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار